Internet marketing u budućnosti – šta kažu stručnjaci?
Online marketari pokušali su da odgovore na pitanje u kom smeru će ići dešavanja u IM (internet marketing) i SEO (optimizacija za pretraživače) u regionu i Srbiji u 2015. godini. Njihova zapažanja i iskustva mogu vas podstaći na nove ideje i razmišljanja kako da se što bolje predstavite na internetu i postignete bolje poslovne rezultate u novoj godini.
Ključni pojmovi i strategije IM nastupa u periodu koji sledi po njima su:
Micro targeting postaje važniji nego ikada
Razlog je konstantan porast cene po kliku pogotovo na Facebook-u. U odnosu na 2013. godinu vrednost klika na ovoj društvenoj mreži porasla je i za nekoliko puta, što će naterati oglašivače da dobro razmisle ko su im klijenti, šta vole, čime se bave, gde žive, kako koriste internet, koju će im poruku poslati, kako i na koji uređaj. Više nije dovoljno potrošiti 20 evra na boost - ovanje posta i očekivati rezultat preko noći. Reklame će stoga postati interesantnije, korisnije, a ciljne grupe precizno targetirane.
Mobilni marketing
Internetu se sve češće pristupa sa mobilnih uređaja i tableta. To umnogome određuje smer kretanja IM aktivnosti. Dakle, sve više resursa usmeravaće se na marketing u realnom vremenu, koji ispunjava cilj, a to je optimizacija sadržaja za mobilne uređaje. Mobile sajt mora brzo, jasno i tačno dati korisniku sve željene informacije. Dobar primer ovoga je Selfie Ellen DeGeneres sa dodele Oscara, koji je Samsung odlično iskoristio za uspešnu promociju.
Video storytelling ulazi na velika vrata
Kaže se da slika vredi kao 1000 reči, a video je najčešće 24 slike/sec. Ljudi imaju sve manje vremena za čitanje sadržaja, a pored toga što olakšava korišćenje, video uliva poverenje i povećava kredibilitet onoga ko ga kreira. Ali, tako stvari stoje u svetu. U Srbiji i regionu 2015. neće postati godina video priče iz 2 razloga: tekstualni sadržaj kod nas još nije zaživeo na pravi način, pa još uvek daje dobre rezultate; drugi razlog je stalni manjak budžeta, a video je daleko skuplji vid sadržaja od teksta. Pravi prodor video storytellinga u Srbiju neće stići pre 2017.
Male greške u SEO – OGROMNE POSLEDICE
Bez NOINDEX-a na tagovima i kategorijama, dobijate dupli sadržaj koji će vas zakopati. Ako nemate dobru SEO osnovu sajta, bukvalno će vas proždrati „keywords cannibalism". Bez redirekcija nakon redizajna, gubite stečene pozicije. Pingvin će vas oboriti bez dolaznih linkova ka unutrašnjim stranama. Google više neće čuvati nepotreban sadržaj i nebitne stvari. Npr. odskora stranice sa malo sadržaja tretira kao 404. Od 2015. morate uložiti u On-site SEO inače ste u velikom problemu.
Link building
Google se i dalje bazira na linkovima, oni pronalaze sadržaj, daju snagu stranicama i domenu i na kraju odlučuju da li ste na pretrazi 3. ili 63. Pravilo koje je važilo do sada i dalje ostaje na snazi: fokusirajte se na pribavljanje jakih linkova i sigurni ste kada je reč o organskoj pretrazi i saobraćaju.
Ključne reči su prošlost
Savršen meta title, H1, URL i sadržaj sa ključnim rečima su prevaziđen koncept SEO. CTR (stopa učestalih klikova) za top pozicije se smanjuje. SEO se mora dopunjavati integrisanim marekting aktivnostima (PPC, remarketing). Za broj 1 na Google se mora dobro pomučiti, uložiti i korisnicima dati dodatna vrednost.