Upoznajte Google - ov SEO zoološki vrt
Sve što bi trebalo da znate o Guglovom SEO ZOO vrtu - šta su Panda, Pingvin i Kolibri?
Svake godine Google napravi preko 600 izmena na svojim algoritmima. Ova činjenica još je šokantnija ako dodamo da do nas stigne veoma malo saznanja o tim promenama. U poslednje vreme ljudi iz IT sfere najviše pominju 3 Google algoritma: Panda, Pingvin i Kolibri.
Šta je zapravo Google-ov algoritam?
Najjednostavnije rečeno algoritmi su načini ili kriterijumi prema kojima pretraživač rangira određene stranice za istu ključnu reč.
Ranije, algoritmi su bili mnogo jednostavniji: bilo je dovoljno ispuniti sadržaj odgovarajućim ključnim rečima i završili biste posao. Ali, ta vremena su iza nas. Danas postoji mnogo različitih faktora na osnovu kojih Google ocenjuje i pozicionira određeni web sajt među konkurencijom. Google ih stalno menja i ažurira, pa ako izmene neznatno utiču na pretragu to i ne objavi, ali ako su izmene drastičnije, onda dobijamo imena poput Panda, Pingvin i Kolibri. Od njih s pravom strahuje većina vlasnika i ljudi koji se bave izradom i ažuriranjem sajtova.
Ukoliko vaš sajt u određenom trenutku ne zadovoljava ove kriterijume, može se preko noći desiti da mu drastično opadne mesto na pretraživaču. Zato neki ove algoritme nazivaju zastrašujući Google-ov ZOO vrt.
Evo šta svaki od njih zapravo znači i kako da im doskočite.
Panda pazi da se sajtovi sa nekvalitetnim sadržajem ne mogu dobro rangirati
Šta Google smatra lošim sadržajem? To je prevashodno kratak sadržaj koji ne odgovara postavljenoj temi i služi da bi se popunila još jedna stranica na sajtu, zatim prekopiran sadržaj sa druge web strane ili pak tekst veštački pretrpan ključnim rečima, samo da bi se postiglo dobro mesto na pretraživaču.
Ostaćete bezbedni ukoliko se budete držali sledećih pravila: objavljujte samo kvalitetan sadržaj dovoljne dužine (ne ispod 200 reči); ne kopirajte druge, ne punite tekst ključnim rečima bez ikakvog smisla i obavezno prilagodite stranu mobilnoj pretrazi.
Pingvin brani stranicama sa neprirodnim linkovima da se dobro pozicioniraju
Kvalitet i broj linkovi je veoma bitan faktor za dobro mesto na Google. Stoga, nije čudno što su ljudi pokušavali sami da izgrade mrežu linkova, ne čekajući prirodan tok, tj da se drugi web masteri povežu sa njima. Zato je Google dao zadatak Pingvinu da pronađe takve sajtove i devalvira njihovu poziciju.
Kako biste izbegli da vas Pingvin kazni: ne kupujte linkove, ne učestvujte u veštačkoj razmeni linkova, ne pojavljujte se u Guest post mrežama, uz pomoć određenih alata proverite i uklonite loše veze sa sajta i klonite se svih neprirodnih linkova uopšte.
Kolibri favorizuje web sajtove koji pružaju odgovore na stvarna pitanja korisnika
Kolibri je najnovija verzija Googlovih algoritama i umnogome se razlikuje od prethodnih. Panda i Pingvin su se odnosili na konkretne aspekte web stranica (sadržaj i linkovi), dok Kolibri u obzir uzima celinu. To pokazuje i da je Google potpuno redefinisao svoj odnos prema web sajtovima. Očigledan je pokušaj da se što više približi i bude koristan online korisnicima pružajući im što konkretnije odgovore na upite.
Stoga, veoma je teško precizirati kako da zadovoljite potrebe Kolibrija. Dobar savet bio bi da svojim sadržajem dajete rešenja na stvarne probleme posetilaca, kao što biste pomogli prijatelju u neposrednom razgovoru.
Kako da korisno upotrebite ove informacije?
Google algoritmi se neprestano menjaju, to je činjanica. Nikada ne prolaze sasvim, već se vraćaju u savršenijem obliku (npr. kao Panda 4.0).
Ono što možemo je da neprestano pratimo te promene i u skladu sa njima ažuriramo svoj sadržaj. Ako ponovo naiđe Pingvin, obratimo pažnju na tekstove, a ako nam navrati Panda, na linkove.
U svemu tome pomaže veliki broj alata, od kojih su neki potpuno besplatni. Jedino što morate imati na umu je da se na web sajtu neprestano mora raditi, jer se stvari svakako neće završavati same od sebe.