Vizuelni identitet – lična karta vašeg poslovanja

Brend, logo, digitalni marketing, srazmera odnosa fotografije i tipografije kao osnov grafičkog dizajna, značaj razmaka između elemenata grafika, uticaj boja i dozvoljene kombinacije u cilju postizanja efektnog utiska kod potrošača. 

Deluje komplikovano, zar ne? 

Haj’mo normalnim jezikom. Je l´ vam iz potpuno nepoznatog razloga jedno gazirano piće ukusnije (batalite tajne recepte) samo zato što je njegov naziv kurzivom napisan na crvenoj pozadini? 

Jesu li vam u detinjstvu bili ukusniji hambugeri zbog velikog žutog M, iako ste bezbroj puta čuli da trujete sebe svakim zalogajem? 

Patike su bolje samo zato jer imaju tri linije na sebi? Čovek u plavom trikou i crvenom donjem vešu sa velikim slovom S na grudima nije pacijent neke mentalne ustanove ili baletan sa očajnim ukusom za garderobu. To je lik nacrtan 1938. godine i temelj industrije koja je zaradila desetine milijardi dolara, kopiran nebrojeno puta i prva asocijacija većini kada neko kaže heroj. 

Vizuelni identitet i brendiranje

Nisu navedeni primeri izgradili imperiju samo na kvalitetu svog proizvoda, dobrom tajmingu i kvalitetnoj reklami. Na fotografiji lične karte svog brenda imali su nešto  prepoznatljivo i tako efektno, da se urezalo u oko i um potrošača, i postalo simbol tog proizvoda, čak cele industrije. 

Previše je takvih primera, bila to pljeskavica, prašak za veš, sok, automobil, avion, internacionalna softverska kompanija, svejedno. Svi imaju jednu zajedničku stvar – efikasan i snažan vizuelni identitet. 

Vizuelni identitet brenda je vaš adut u svetu marketinga, vaša vizit karta (bukvalno i figurativno). On predstavlja jedinstvenog vas u moru sličnih, vašu kreativnost, delatnost i sve ono što želite da postignete, približava vas potencijalnim klijentima u roku od nekoliko sekundi. 

Bio je od ogromnog značaja u vreme kada su se delili leci i čitale strane u novinama odmah pre sportskih, kako bi neko obratio pažnju BAŠ na vas. A pogotovo je važan danas kada je sve tako lako dostupno, očigledno, atraktivno, kada se angažuju timovi dizajnera kako bi jedan milimetar vašeg ekrana imao jaču poruku nego čitava stranica u novinama. 

Jedan od najuspešnijih i iritantno najcitiranijih biznismena (namerno kažem biznismena, ali to je tema za drugi put) gosn Džobs, imao čuvenu izreku „Vaš brend je apsolutno najbitnija investicija koju možete napraviti u vašem biznisu“. OK, imao je koju pametnu. Reče ne više ni mladić iz Srbije o multimilijarderu koji je obeležio epohu, ali polako, kupio sam crnu rolu, zahuktavam se. 

Kreiranje vizuelnog identiteta

Slede bitne i korisne informacije. 

Vizuelni identitet između ostalog čini nekoliko osnovnih elemenata: logo, tipografija, slike, boje i oblici, svaki sa podjednako značajnom ulogom. 

Svaka vizit karta, memorandum, reklamni flajer, brošura i drugi reklamni materijali će nositi ove elemente, kako bi približili vašu autentičnost i delatnost potencijalnim klijentima. 

Zamislite scenario u kojem birate zavese za stan i naiđete na firmu koja za logo ima ljubičasti milje na svetlo plavoj pozadini. Venecijaneri sada ne deluju kao loša opcija, zar ne? 

Evo i obrazloženja:

Logo: Kapiten. Ljudi identifikuju ceo vaš brend i delatnost na osnovu tog malog grafika, bez potrebe za nekim daljim opisima, tekstom i sl. Logo je definitivno nešto što će prvo primetiti, a prvi utisak je često najbitniji, naročito u biznisu. Kvalitetan logo će ukazati na kreativnost, profesionalnost i savremenost vaše firme, a vremenom će postati identifikator svih vaših delatnosti, gde god da se oglašavate, ljudi će se vraćati samo zbog vašeg logoa. Ali to već znate, jer ste i sami lojalni istim proizvodima svakog dana. Navikli ste na njihov logo, uliva vam sigurnost, a na kraju dana, to je najbitnije u biznisu.

Tipografija: Plejmejker. Nešto što će samo na vama svojstven način identifikovati opise delatnosti vaše firme svima, povezati prvi utisak logoa sa detaljnim obrazloženjima, uputstvima, kontaktima. Nešto nas prati od detinjstva i što nam privlači pažnju od tada, bilo to u knjizi iz koje smo učili da čitamo do znakova pored puta, izgled pisma i način na koji je nešto napisano može imati presudni faktor u pridobijanju pažnje potencijalnog klijenta.

Slike: Napadač. Jer slika govori hiljadu reči. Čuli ste ovo sigurno stotinu puta. Ali zaista, to i jeste osnovna namena slike - da bez puno opisa, čitanja (vratiće se, nadamo se, vreme, kada će ljudi imati više vremena i volje za čitanjem) i ulaženja u detalje steknu snažan utisak o vama, načinu na koji poslujete, estetici, relevantnosti i prirodi vašeg poslovanja. Kvalitetna i adekvatna slika će klijentu bez reči objasniti u nekoliko sekundi ono što bi inače zahtevalo dosta vremena ili obrazloženja, da gurne tu loptu preko linije. Štene sa mašnom obično pomogne. Ne uvek.

Boje i oblici: Golman (jer nemam više pozicija u timu). Boje igraju podsvesnu ulogu u našem svakodnevnom životu, stajemo ili krećemo na unapred određene boje, govore nam šta je toplo, hladno, njima identifikujemo individue, države, modele... uticajna stvar su te boje. Zamislite onda značaj koje imaju u kreiranju utiska kod ljudi koji se prvi put susreću sa vašim brendom, graficima koje radite i objavljujete na sajtu, brošurama, društvenim mrežama i sl. Od apsolutno esencijalnog značaja za vašu prepoznatljivost i identitet na tržištu.

Upečatljiv vizuelni identitet vaš čini jedinstvenim na tržištu

Ovo je samo deo koncepta vizuelnog identiteta brenda i način na koji prezentujete svoj rad na beskonačnom polju savremenog marketinga, pre svega digitalnog. Verovatno sasvim dovoljno da za početak shvatite enormnost značaja ovog alata u postizanju bolje vidljivosti među konkurencijom. 

Da zaključimo, nešto što na prvi pogled zaista deluje dosadno i komplikovano je zapravo samo pažljiva izgradnja vašeg identiteta na tržištu, kao što samo malim delom lični stil odražava vas. 

Ne može se dovoljno istaći od kolikog je značaja investiranje u izgradnju vizuelnog identiteta preduzeća, kako bi potencijalni klijenti obratili pažnju na ono što imate da ponudite u moru konkurencije, kako bi vam se vraćali, jer logo i boje identifikuju sa vama, sa kvalitetom usluga koje pružate. 

Vizuelni identitet je možda sve ono što ne volimo u svetu ali moramo priznati da on prvi stupa u komunikaciju sa potencijalnim klijentima i kupcima. A prvi utisak presudan u odgovoru na pitanje „ko?“.

Cenovnik izrade sajtova

200€

Lite Paket

  • Do 10 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Osnovni SEO
  • Jednostavan i čist dizajn
Opširnije

350€

Starter Paket

  • Do 20 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Osnovni SEO
  • Jednostavan i jedinstven dizajn
Opširnije

500€

Standard Paket

  • Domen i hosting
  • Do 40 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Napredni SEO
  • Jedinstven i napredan dizajn
Opširnije

750€ +

Profi Paket

  • Domen i hosting
  • Neograničen broj strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Napredni SEO
  • Jedinstven i napredan dizajn / PSD to CMS
Opširnije