Content marketing trendovi za 2021.
Opet je „ono“ doba godine. Ukrašeni izlozi i ulice, rukavice na dnu džepa kaputa, praznične reklame i velike šljašteće jelke u šoping centrima kažu da 2020. broji sitno.
Kakva je ovo godina bila! Sve samo ne obična i ne jedna od onih koja nam nije dala dovoljno razloga da je pamtimo.
2020. donela je mnogo toga na ličnom i poslovnom planu. Brzi kurs prilagođavanja na promene. Rad od kuće i orijentacija na online prodaju postali su norma u većini kompanija. Neki su ovo dočekali spremni, drugi su hvatali priključak u hodu, a neki su tek sada shvatili važnost internet tržišta.
Marketing stučnjaci uveliko razmišljaju o strategijama koje bi trebalo primeniti u 2021, koju iz nekog razloga uporno kucam kao 2012.
Ovo su najvažniji trendovi koje bi trebalo ispratiti u oblasti content marketinga, najvažnijeg elementa online promocije.
Jačanje i širenje zajednice
Ljudi vole da se organizuju i skupljaju oko zajedničkih ideja, stavova, navika, problema koji ih muče. To je deo ljudske prirode.
Vreme karantina i izolacije uskratilo je druženja uživo i svi smo željni okupljanja, putovanja i slavlja. Zato su online zajednice postale važnije nego ikada.
Primetno je da publika bolje reaguje i lakše se povezuje sa sadržajem koji joj daje osećaj pripadnosti grupi, da su podržani, shvaćeni i prihvaćeni. Bez obzira da li je reč o blogu, veb sajtu, društvenim mrežama – jedan od ciljeva content marketinga 2021. je kreiranje velike kompaktne i lojalne zajednice koja veruje brendu i konstantno se širi.
Live video, stori i online vebinari
Video je najbrži i najefektniji način da plasirate poruku velikom broju ljudi, a live video beleži mnogo veći engejdžment od unapred snimljenog materijala.
Budite prisutni na snimku, to omogućava da vi ili kompanija pokažete svoju ljudsku stranu i da se granice između vas i korisnika izbrišu. Ovo je jedna od tajni uspeha influensera. Možda niste obratili pažnju, ali oni uvek gledaju pravo u kameru, obraćajući se direktno ljudima ispred telefona, čime se stvara osećaj prisnosti i poverenja.
Nove platforme dale su mogućnost da baš svako može napraviti video ili se uživo obratiti svojoj publici preko mobilnog telefona. Ovo nije nikakva novost. U 2021. ovakav vid komunikacije samo će dobijati na značaju, a pozitivan ROI koji video marketing beleži samo je dokaz za tu činjenicu.
Hiperprodukcija sadržaja ne ostavlja mnogo vremena da se zgrabi i zadrži pažnja posetilaca. Osim toga, malo ko ima vremena da satima sedi i sluša dosadna predavanja. Live interaktivni vebinari namenjeni manjim grupama, na kojima je moguće postavljati pitanja ekspertima biće dominanatan vid edukacije u narednom periodu.
Korisničko iskustvo
Sigurno vam se desilo da vas privuče neki naslov i kliknuli ste da pročitate ceo tekst. A onda na vas nagrnu pop-up i razne druge reklame. Brzo zatvarate stranicu, naravno, ne pročitavši ni reč.
Content expirience podjednako je važan kao i sam sadržaj.
Potrebno je da učinite baš sve i malo preko toga da posetioci ostanu na stranici, zaljube se u ono što je tamo na prvi pogled, pročitaju poruku koju im šaljete kroz sadržaj. Držeći za ruku provedite ih kroz prodajni levak, a da to i ne primete. I naravno, ubedite da urade ono što želite i što ste ih zamolili u pozivu na akciju.
Fokus na proizvode i usluge
Najveći deo sadržaja trebalo bi da bude fokusiran na samo dno i najbitniji deo prodajnog levka – ponudu onoga što prodajete.
Resursi su ograničeni i nema mnogo vremena da se istražuje i otvaraju novi horizonti. Sadržaj će se držati osnovnih tema, proizvoda i usluga, a obraćaće se ključnim personama kupaca. Koje probleme brzo i lako rešavate, šta su benefiti vašeg proizvoda ili usluga, zašto da izaberu vas, a ne konkurentsku ponudu. Ne ostavljajte ni jedan izgovor koji odvraća od kupovine bez objašnjenja. Pomenite i nedostatke, iskrenost uvek prolazi.
SEO pisanje
Neke stavri nikada ne izlaze iz mode. Ono što je mala crna haljina u ženskom garderoberu, to je SEO za sadržaj.
SEO strategije usmeravaće content marketing u 2021.
Istraživanje ključnih reči i fraza skoro sasvim ustupa mesto otkrivanju namere koja stoji iza pretraživanja.
Direktni i kompletni odgovori na ono što korisnike interesuje, alati poput Featured Snippets, visoki kvalitet sadržaja kao ultimatum i detaljno analiziranje psihologije i navika kupaca, takozvanih persona, trebalo bi da budu glavni zadaci copywritera i content writera.
Novi alati koji olakšavaju (poneki znaju i da zakomplikuju i skrenu nas sa pravog puta) istraživanje i analizu stalno se pojavljuju. Ali, ne upadajte u zamku.
Ono što nikako ne bismo smeli da zaboravimo jeste da sadržaj pišemo za posetioce, a ne za pretraživač. Google voli ono što njegovi korisnici vole. Toliko je jednostavno.
Featured Snippets
Tražite nešto na Google i prvo što vam se pojavi u pretrazi je uokviren odeljak sa pitanjima i kratkim i direktnim odgovorima na njih. To je Featured Snippet ili takozvana nulta pozicija na Google. Pojavljuje se u formi paragrafa, liste ili tabele.
Feature Snippets su sažeti odgovori na pitanje postavljeno pretraživaču i nalazi se iznad prvog rezultata pretrage.
To može biti vaše tajno SEO oružje, jer ne morate biti prvi da biste bili prvi ☺.
Da li postoji 100% siguran način da putem SEO optimizacije budete na Featured Snippet? Ne. Znači li to da treba da prestanete da pokušavate? Još veće ne.
Kako da vaš sadržaj bude tu?
Tako što ćete dobro izanalizirati nameru pretrage i na najdirektniji način dati odgovore na tražena pitanja oko neke teme. Nalaženje ključnih reči, pružanje pravih informacija kroz sadržaj u strukturi koja ih predstavlja na najupečatljivi način to je put.
Miksovanje marketinških kanala
Postovi sa Twitter-a ili TikTok-a na Instagram feed-u naišli su na odličan prijem. Najčešće se koriste u zabavne svrhe, ali ideja mešanja sadržaja sa različitih marketing platformi može dati odlične rezultate.
Recikliranje sadržaja nije novina, a svako bi trebalo da pronađe ono što je najefektnije u svojoj oblasti.
Ideja: uzmite delove dužeg bloga i iskoristite najvažnije zaključke da napravite koristan i informativan carousel ili video klip za društvene mreže.
Izvucite maksimum iz sadržaja koji dele vaši pratioci
Brojne su prednosti upotrebe sadržaja koji kreiraju kupci ili pratioci na društvenim mrežama.
Pomoći će vam da prikažete proizvod ili uslugu na drugačiji i autentičan način, koji je bliži ostalim posetiocima. Podelite post ili fotografiju koja priča o vašem brendu, proizvodu ili usluzi. Biće oduševljeni i zahvalni.
Na taj način nagrađuju se pratioci za lojalnost i gradi čvršća veza sa njima, što je jedan od glavnih zadataka upotrebe društvenih mreža u korporativne svrhe.
Kreirajte podcast
Podkast je trend u marketingu i vrlo ozbiljan medijski alat koji nezaustavljivo dobija na popularnosti. To je kratka audio forma dostupna u trenutku kada ljudima najviše odgovara.
Podkast traje onoliko koliko imate šta da kažete na datu temu. Ni manje ni više. Zato ni jedan podkast nije iste dužine.
Ljudi slušaju podkaste iz oblasti koje ih zanimaju ili im trebaju za napredak u karijeri dok treniraju, trče, kuvaju, pešače do posla, čiste...
Podkasti su korisni, dinamični, zabavni i pružaju relevantne informacije iz najrazličitijih oblasti. Kažu da je podkast radio 21. veka koji slušaocima omogućava ulogu urednika, tako što sami biraju šta će i kada slušati. I najbitnije, ne bi smeo da bude jednosmeran medij, već interaktivan, jer jedino tako ima smisla.
Nema velikih ulaganja, potrebni su minimalni tehnički uslovi, tj slušljiv kvalitet zvuka. Nove tehnologije to omogućavaju svima.
A vi? Vi se namećete kao stručnjak u svojoj branši, gradite kredibilitet relevantnim sadržajem i definišete brend na čvrstim temeljima. Polako, ali sigurno gradite svoju publiku i čvrstu zajednicu oko izabrane teme.
U Americi već postoji ogromno tržište podkasta i ozbiljna konkurencija. Kod nas se tek stidljivo pojavio, što je dobra vest koju možete iskoristiti i zauzeti liderske pozicije.
Živimo u vreme dinamičnih promena na svim poljima. Način na koji ljudi konzumiraju sadržaj drastično se menja i nastaviće u 2021. Budite spremni na brze promene marketinških strategija kako biste ostali u igri.