Marketing na društvenim mrežama - obaveza, ne opcija

Priznajte sebi, previše vremena provodite na društvenim mrežama. Hajde, hajde, nije sramota. Baš tolika. Ipak, hteli mi to da priznamo ili ne, postale su vođa bande koja krade naše dragoceno vreme, postale su glavni vid komunikacije, izvor smeha i zabave, personalizovani bilbordi, preidealizovani prikazi života, alat za učenje, marketinška meka, mesto gde baka ode da pogleda novi recept za štrudlu pa „slučajno“ lajkuje nove fotografije Bred Pita u flanelskoj košulji. Sve cool bako, i ja sam. 

Toliko su postale rasprostranjene da se ni autoru ovog teksta ne sviđa količina intruzije koje imaju u naše živote (po nekim istraživanjima jedna osoba prosečno koristi 8 naloga na društvenim mrežama), ali jedna stvar je sigurna. Odjednom su se otvorile mogućnosti koje nam idu u korist, koliko god mala ili velika bila. 

Ljudi ih više nego ikada koriste da puste svoju poruku u svet, putem njih se poziva na društvene promene, predsednici država objavljuju rezultate izbora na istim (OK, neki od navedenih možda preteruju sa objavama, samo čekam nuklearne šifre ili slike iz Oblasti 51 na feed-u. Opet). 

Ono što je najbitnije za ovaj tekst, postale su glavni alat za reklamiranje proizvoda, usluga, delatnosti, poslova, ma na šta god da pomislite, na društvenim mrežama je. Preko 95% marketinških agencija koristi društvene mreže a preko 75% prodavaca stiče prednost u prodaji nad konkurencijom koristeći upravo ovaj vid oglašavanja. 

I to nije ni početak njihovih prednosti.

Prednosti upotrebe društvenih mreža u marketinške svrhe

Nažalost (ili sreću), 2020. godina je pokazala značaj „digitalnog“,  primorala nas na beskontaktnu interakciju, kupovinu, neki čak tvrde za stalno. Nije jedna od onih teorija zavere, i ako jeste, ova makar ima smisla. Svakako je ojačala već uspostavljen trend oglašavanja na društvenim mrežama kao jedan od osnovnih postulata modernog poslovanja. 

Ljudi koji se bave različitim delatnostima su morali da se prilagode novim okolnostima, ali ovaj put tako da je ta promena bespovratna. Kao uzročno-posledična veza i same mreže su morale da se adaptiraju, da prilagode funkcije i izgled svojih platformi sve većoj potražnji za reklamiranjem. Neće se sigurno menjati da bi dodatno zaštitile svoje korisnike, ali sigurno neće ni bežati od lake zarade. Tako smo došli do situacije da su platforme poput Instagrama i Facebook-a postale neophodnost u oglašavanju, građenju brenda, identiteta, komunikacije sa postojećim klijentima, recenzijama usluga, targetiranju nove klijentele, istraživanju konkurencije, itd, a sve to „za male pare“. 

Pored očiglednih, jedna od značajnih prednosti ovakvog vida oglašavanja jeste mogućnost kreiranja personalizovane klijentele i ciljnih grupa, mogućnost da se predstavite baš onima koji su potencijalno zainteresovani za vašu ponudu, određenoj individui, grupaciji, preduzeću, svejedno. 

Na ovaj način možete lakše proceniti mogućnosti plasiranja robe ili usluga, metode na koji ćete to učiniti, ali i detaljnije proceniti feedback koji ćete dobiti. Možete pravovremeno obaveštavati svoju „ciljnu grupu“ o svim novostima vezanim za vaše preduzeće, novim uslugama, akcijama, popustima i sl, a kasnije širiti tu mrežu klijenata u pravcu u kojem želite. 

A ukoliko pogrešite, kao baka sa početka priče, uvek možete da uradite reevaluaciju urađenog a da ne krenete ispočetka. Jer šta je zapravo greška? Bolja komunikacija sa klijentima može samo dovesti do još većeg poverenja, lojalnosti, toga da se uvek vama vraćaju.

Svakako je očigledna prednost činjenica da možete istaći svoju kreativnost prilikom vođenja naloga na ovim platformama, dati lični pečat nečemu što ste izgradili ni iz čega, ispričati svoju priču. 

Ako ste u deficitu sa vremenom ili svojom „grafički dizajner“ stranom, uvek to neko može da uradi kvalitetno za vas. Ponovo, uz male troškove (što je u Srbiji uvek bitno), plus uz dobar web dizajn u čorbi, sa prstohvatom SEO, možete uraditi više za svoje preduzeće nego uz pomoć svih klasičnih vidova marketinga. Originalnije i „ukusnije“. 

Kreativna rešenja za kreativno poslovanje

Mogu vam istaći statističke podatke o prednostima oglašavanja na društvenim mrežama, poput koeficijenata rasta prodaje nakon primene ove vrste marketinga, istraživanja o tome kako jedan hashtag može doneti dvocifreno veći procenat klijenata samo u jednom danu, analizama povećanja potencijalnih klijenata po kvartalima, ali samo kucanje ovog pasusa je meni bilo dosadno, tako da prosto neću. 

Umesto toga, samo ću vas podsetiti na to koliko puta ste se vratili nekoj Instagram stranici i kupili recimo slušalice koje vam ne trebaju jer su vam ih pokazali u pravo vreme na pravi način. Podsetiću vas na svaki put kada ste pred praznike krenuli da vrtite društvene mreže jer ste znali da je to najbolje mesto za izbor darova koji ćete pokloniti najdražima. Plus, u tržnim centrima je parking pakao.

Neki bi rekli da digitalno vreme zahteva digitalna rešenja.

Ja se ne slažem. Smatram da kreativno vreme kakvo je (bilo to u dobrom ili lošem smeru) danas, zahteva kreativna rešenja, bila ona digitalna, analogna... dodajte stranu reč koja se završava na „na“. 

Moderno poslovanje je svakako na vrhuncu kreativnosti, prosto jer su konkurencija i platforme za oglašavanje takve da se preduzetnici moraju dovijati na sve načine kako bi uradili nešto originalno i istakli svoj brend. Nećete biti originalni ukoliko koristite društvene mreže za marketing i oglašavanje svojih usluga i proizvoda, baš zato što ih danas koriste apsolutno SVI. Makar svi kojima je stalo do uspešnog i modernog poslovanja. Ali pored toga što su očigledno obavezan alat za oglašavanje, daju vam jedinstvenu priliku da budete jedinstveni, originalni u načinu na koji ćete se obraćati ljudima koje vi izaberete za obraćanje. 

Toliko benefita ima u primeni društvenih mreža u marketingu da sam smatrao da je ceo ovaj tekst možda suvišan i da ističem očigledno, ali hteo sam da dam svoj osvrt na navedeno, plus, čudi me broj ljudi koji su i dalje skeptični u primeni istih u svoju korist. Ne bih mogao da vam navedem previše prednosti društvenih mreža u svakodnevnom životu, udaljavaju baš bliske, ali za jednu stvar su sigurno dobre, da vas vide, čuju, približe dalekima. Iskoristite to.

Cenovnik izrade sajtova

200€

Lite Paket

  • Do 10 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Osnovni SEO
  • Jednostavan i čist dizajn
Opširnije

350€

Starter Paket

  • Do 20 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Osnovni SEO
  • Jednostavan i jedinstven dizajn
Opširnije

500€

Standard Paket

  • Domen i hosting
  • Do 40 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Napredni SEO
  • Jedinstven i napredan dizajn
Opširnije

750€ +

Profi Paket

  • Domen i hosting
  • Neograničen broj strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Napredni SEO
  • Jedinstven i napredan dizajn / PSD to CMS
Opširnije