Facebook reklamiranje
Mnogi korisnici Interneta, posebno oni stariji i iskusniji misle da niko ne klikće na Facebook reklame. To, naravno, nije tačno. Naprotiv. Prošle godine kompanija Facebook je zaradila preko 4.000.000.000 (četiri milijarde!) dolara samo od reklama. Znači da neko klikće…
Mnogi marketari koji su isprobali Facebook reklamiranje došli su do zaključka da ono ne funkcioniše, i to posebno oni koji su to radili u začetku ovog vida marketinga. Ni ovo nije tačno. Naprotiv.
Mnogi su primeri malih i velikih kompanija koje su počele da ostvaruju neverovatan obrt reklamiranjem na Facebook – u, i to ne sa velikim ulaganjima. Šta je njihova tajna? Facebook kampanje su im radili i rade profesionalci koji znaju kako da targetiraju prave ljude koje će na pravi način privući i od njih napraviti klijenta svom poslodavcu.
Pre nego što nabrojimo neke od brojnih prednosti Facebook reklamiranja, osvrnućemo se na dve stvari.
Ko bi trebalo da se reklamira na Facebook – u?
Neki biznisi nemaju uspešne Facebook kampanje iz prostog razloga što njihova delatnost jednostavno nije podobna za tu društvenu mrežu i taj marketinški kanal. Pre nego što se upustite u svet Facebook reklamiranja, potrebno je da istražite da li se tu uklapate kao delatnost, kako ne biste uzalud trošili novac. Reklame na Facebook – u, pre svega, treba da generišu novu tražnju za vašim proizvodom ili uslugom, a ne da ispunjavaju postojeću. Primarni cilj ljudi koji su na Facebook – u je da se povežu sa prijateljima i da se zabave, a ne da pronađu proizvod koji imaju nameru da kupe.
Kako funkcionišu Facebook reklame?
Postoji nekoliko varijacija Facebook reklama. Možete promovisati svoj veb sajt, svoju Facebook stranicu, ali i pojedinačne objave, možete kontrolisati koje akcije da preduzme korisnik ako se zainteresuje za reklamu, i tako dalje… Bez obzira što Facebook pre svega forsira reklame koje će korisnike zadržati i dalje na njihovom sajtu nakon reakcije, svakako možete uspešno slati korisnike na svoj veb sajt.
Facebook reklame targetiraju korisnike na osnovu njihove lokacije, demografskih karakteristika, informacija sa profila i mnogih drugih informacija od kojih većina postoji samo tu - na Facebook-u. To je veoma bitno kada određujete „publiku“ za svoje reklame, jer do najsitnijih detalja možete da odredite ko će sve da vidi (ili ne) vašu reklamu. Zapanjujuća količina ličnih podataka koje Facebook poseduje o svojim korisnicima istovremeno ih čini i sjajnom platformom da se na lak način povežete sa svojim potencijalnim klijentima. Uz relativno mali budžet ćete dopreti do hiljada ljudi koji su zainteresovani za ono što nudite.
Raspravu o tome da li je u redu posedovati toliko privatnih podataka pojedinaca ostavićemo za neki od narednih blogova.
Prednosti Facebook reklamiranja
Brojne su prednosti ovog načina reklamiranja. Ako ste novi u ovoj marketinškoj oblasti, a pročitate ovaj tekst do kraja, možete ostati zapanjeni koliko ih ima. A nisu sve navedene. Možda shvatite da je vreme da se konačno i vi uključite i iskoristite sve benefite koje Facebook advertising nudi. Možda sve vreme dok čekate gubite novac tako što se ne reklamirate na ovoj društvenoj mreži, jer su Vaši konkurenti već preuzeli veliki deo tržišta?
Pa, koje su to velike prednosti i zbog čega bi trebalo i vi da se reklamirate na Facebook – u?
Vaši potencijalni klijenti provode veliki deo svog vremena na Facebook–u
Istraživanja govore da čak 80% korisnika Interneta koristi Facebook. Malo sumnjiva brojka, s obzirom da su u Rusiji i Kini zastupljenije neke druge društvene mreže, ali to vas ne zanima ako to nisu vaša primarna tržišta. Facebook svakako ima milijarde korisnika i mnogi od njih proveravaju svoj profil i news feed nekoliko puta dnevno. Nije 100%, kao što smo ranije naveli, ali ogromnoj većini slučajeva, bez obzira ko su vaši klijenti – oni koriste Facebook. I to svakog dana. Više puta.
Reklamiranjem na Facebook – u se najlakše targetira publika
Već smo rekli da je jedna od najvećih prednosti Facebook reklamiranja mogućnost da vašu reklamu vide baš oni ljudi kojima će u tom trenutku biti zanimljiva. Ako dobro poznajete profil svojih klijenata, doprećete do njih lakše nego preko bilo kog drugog marketinškog kanala.
Verovali ili ne, reklamiranje na Facebook – u je jedan od najjeftinijih vidova reklamiranja
Činjenica da za samo 5€ možete dopreti do 1000 ili više ljudi, i to ljudi koji su zainteresovani baš za ono što vi nudite, stavlja Facebook daleko ispred reklamiranja na televiziji, radiju, bilbordima i drugim tradicionalnim kanalima.
Rezultati se mogu pokazati veoma brzo
Ukoliko znate kako da kreirate kampanju ili za to angažujete stručnjaka koji dobro poznaje kako Facebook reklamiranje funkcioniše, možete već danas dopreti do hiljada ljudi koji su vaši potencijalni klijenti. Ako želite da brzo povećate saobraćaj na svom sajtu ili jednostavno prodate što veći broj proizvoda i usluga, Facebook je prava platforma za to.
Reklamiranje na Facebook – u podiže svest o brendu
Ukoliko se reklamirate na ovoj društvenoj mreži, značajno ćete podići svest javnosti o svom postojanju. Ovo je sjajan i jeftin način da velikom broju ljudi pokažete šta imate da ponudite. Što su ljudi više upoznati sa vašim brendom, veća je verovatnoća da će baš kod vas doći po uslugu ili proizvod kada odluče da im je to potrebno.
Povećanje poseta na vašem veb sajtu
Ukoliko kreirate reklamnu kampanju koja će imati za cilj da targetiranu publiku vodi direktno na vaš veb sajt, značajno ćete povećati posećenost. Bez obzira što postoji mnogo načina na koje možete privlačiti posetioce na svoj sajt, kada je u pitanju odnos cene i efikasnosti, Facebook je definitvno jedna od najpovoljnijih opcija.
Rezultati reklamiranja su lako merljivi
Kada je u pitanju reklamiranje na Facebook – u i merenje rezultata tu nema nagađanja. U platformi za vođenje reklamne kampanje možete videti koliko je bilo prikaza, klikova i konverzija. Za praćenje konverzija, na svoj veb sajt morate instalirati takozvani Facebook conversion pixel.
Potencijalno smanjenje ukupnih marketinških troškova
S obzirom na to koliko je jeftino reklamirati se na Facebook –u, ukoliko vaša kampanja daje željene rezultate, možete smanjiti troškove koje imate u drugim marketinškim aktivnostima, koji su veći, a donose slabije rezultate.
Remarketingom se povežite sa posetiocima svog sajta
Sigurno vam se desilo da posetite neki veb sajt i da kasnije na svom Facebook – u vidite reklamu za taj isti sajt. To je reklamna taktika koja se naziva remarketing, a remarketing omogućava da svoje reklame na Facebook – u plasirate baš nedavnim posetiocima vašeg sajta. To bi značilo da pokušavate da ponovo doprete do ljudi koju su već bili na vašem sajtu, a nisu vas kontaktirali, kako biste i sebi i njima dali još jednu šansu da ostvarite saradnju. Ovo može u velikoj meri povećati vašu konverziju.
Direktna interakcija sa targetiranom publikom
Reklamiranje na Facebook – u omogućava vam brzo direktno povezivanje sa potencijalnim klijentima na više načina – kroz lajkove, komentare, poruke, što je bitno za stvaranje jake veze između vas i svakog pojedinačnog klijenta, a što opet dovodi do vezivanja ljudi za vaš brend.
Facebook reklamiranje može povećati vaše SEO rangiranje
Nije tajna da se Internet pretraživači oslanjaju i na signale sa društvenih mreža kada rangiraju sajtove u svojim rezultatima pretrage. Što ste više aktivni na društvenim mrežama i imate više lajkova, komentara, deljenja, pratilaca stranice, to je signal pretraživačima jači.
Postoji još mnogo prednosti Facebook reklamiranja, od kojih ćemo neke samo nabrojati, a za sve dodatno što vas interesuje, ili želite da vam profesionalci vode Facebook reklamnu kampanju, kontaktirajte nas.
Facebook cene reklama su zaista jako niske, ali samo ako kampanju vodi onaj ko dobro zna šta radi, jer je to kompleksan proces, inače može doći do toga da uzalud bacite novac i nemate konverziju, jer niste „pogodili“ pravu publiku.
Dakle, još neke od prednosti Facebook reklamiranja:
- Možete dopreti i do ljudi koji nisu vaša primarna publika, tako što ćete zanimljivom kampanjom „naterati“ ljude da dele vaš sadržaj prijateljima
- Možete „upasti“ na nova tržišta, testirajući ih lako i jeftino
- Svoju kampanju možete menjati i dorađivati u svakom trenutku ako nešto „ne štima“ i odmah videti te promene, što nije moguće u tradicionalnim kanalima reklamiranja
- Velika je verovatnoća da su vaši konkurenti već tu, ovo je vaša šansa da ih prestignete boljom kampanjom
- Lako menjanje budžeta
- Facebook reklamiranje je za većinu biznisa najbolja investicija i donosi najveću zaradu u odnosu na uložena sredstva
Još jednom podvlačimo da je vođenje Facebook reklamne kampanje ozbiljan posao i da je potrebno dobro proučiti sve njegove aspekte ako se samostalno upuštate u ovu avanturu. To je procedura koja iziskuje dosta učenja i vremena, u suprotnom sve priče o jeftinom reklamiranu padaju u vodu.
Mi se bavimo vođenjem Facebook reklamnih kampanja od samog nastanka ovog marketinškog kanala, tako da ukoliko želite nama da prepustite taj posao, kontaktirajte nas za besplatne konsultacije i određivanje najbolje strategije za vaš biznis.