Šta je SEO optimizacija?

SEO - optimizacija sajta za pretraživačeVerovatno ste čuli ili pročitali da je tehnička izrada sajta samo jedan deo pravljenja kompletnog web rešenja, a da je jedna od ključnih stvari uraditi dobar SEO.

Šta označava SEO?

SEO optimizacija veb sajta za pretraživače (Search engine optimization) je proces unapređenja kvaliteta i količine saobraćaja od pretraživača ka veb sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage. Tipično, što je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi među prvima na spisku), više će saobraćaja biti preusmereno sa pretraživača na njega. SEO može da učini različite vrste pretraga, uključujući pretragu slika, lokalne pretrage i drugo.

SEO kao deo digitalne marketing strategije

Kao internet marketing strategija, SEO razmatra način funkcionisanja pretraživača kao i pojam koji ljudi pretražuju. Optimizovanje veb sajta prvenstveno obuhvata menjanje sadržaja i HTML kodiranje koje dovesti do poboljšanja njegovog rangiranja vezano za specifične ključne reči, i da ukloni prepreke prilikom indeksiranja sadržaja veb sajta od strane pretraživača.

Da bi postigao efekat SEO može zahtevati izmene HTML koda stranice, takođe može biti inkorporiran u veb dizajn i razvoj stranice. Termin „prilagođen pretraživačima" (engl. search engine friendly) može se odnositi na dizajn veb sajta, menije, sisteme ažuriranja sadržaja (CMS) ili internet prodavnice koje se mogu lako optimizovati.

Za SEO možemo reći i da je to način na koji možemo prilagoditi sadržaj stranica prilikom izrade web sajta.

Umetnost i nauka razumevanja kako funkcioniše internet pretraživač predstavljaju srž razumevanja procesa optimizacije, zbog toga što SEO često nudi bolja rešenja od ostalih formi internet marketinga.

SEO aktivnosti

Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u tri osnovne kategorije: onpage SEO, offpage SEO i tehnički SEO.

Onpage SEO podrazumeva (između ostalog):

  • poređenje ključnih reči u odnosu na konkurenciju i njihovu dalju analizu u vidu detaljnih izveštaja
  • optimizaciju meta tagova (title, description)
  • sređivanje tagova u sadržaju (alt, title, naslovi linkova)
  • optimizaciju naslova i podnaslova (H1-H6)
  • kreiranje robots.txt fajla
  • kreiranje, registracija i obnova sitemap.xml
  • popravljanje unutrašnje strukture linkova
  • analizu dupliranog sadržaja
  • kreiranje 404 stranice i 301 redirect po potrebi

Offpage SEO je vezana za izgradnju veoma raznovrsnog i kompletnog link profila, odnosno za proces optimizacije sajta van njegovih stranica.

Da li je SEO potreban svima?

SEO nije odgovarajuća strategija za svaki sajt, i druge strategije internet marketinga mogu biti mnogo efektnije, što sve zavisi od ciljeva koje postavi operater ili vlasnik sajta. One uključuju plaćenu verziju reklamiranja koja ima svoju sopstvenu verziju SEO zvanu ATO (Ad Text Optimization).

Uspešna marketinška kampanja na internetu može da privuče organski saobraćaj ka stranici, što se postiže tehnikama optimizacije i neplaćenim reklamiranjem, ali takođe može da uključuje i plaćene reklame na stranicama samog pretraživača i drugim stranicama, izradu visokokvalitetnih web stranica koje privlače i ubeđuju korisnika, rešavanje tehničkih problema zbog kojih pretraživač možda ne obilazi i ne indeksuje stranice sajta, postavljanje analitičkih programa koji vlasnicima sajtova omogućavaju da izmere svoj uspeh i poboljšaju stepen konverzije sajta.

Zaražite SEO ponudu usluga

Naša agencija nudio profesionalne SEO usluge po pristupačnim cenama. Možete pogledati naše cenovne pakete Starter SEO, Standard SEO i Profi SEO, a ako ne pronađete odgovarajući, kreiraćemo cenovnu ponudu samo za Vas i Vaše potrebe.

Možete pročitati i naš detaljniji tekst o tome šta je SEO optimizacija i zašto je SEO bitan deo marketinškte strategije. Naravno, uvek nas možete kontaktirati za dodatna objašnjenja i besplatne konsultacije.