Šta označava SEO?

SEO - optimizacija sajta za pretraživačeVerovatno ste čuli ili pročitali da je tehnička izrada sajta samo jedan deo pravljenja kompletnog web rešenja, a da je jedna od ključnih stvari uraditi dobar SEO.

SEO optimizacija veb sajta za pretraživače (Search engine optimization) je proces unapređenja kvaliteta i količine saobraćaja od pretraživača ka veb sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage. Tipično, što je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi među prvima na spisku), više će saobraćaja biti preusmereno sa pretraživača na njega. SEO može da učini različite vrste pretraga, uključujući pretragu slika, lokalne pretrage i drugo.

Kao internet marketing strategija, SEO razmatra način funkcionisanja pretraživača kao i pojam koji ljudi pretražuju. Optimizovanje veb sajta prvenstveno obuhvata menjanje sadržaja i HTML kodiranje koje dovesti do poboljšanja njegovog rangiranja vezano za specifične ključne reči, i da ukloni prepreke prilikom indeksiranja sadržaja veb sajta od strane pretraživača.

Da bi postigao efekat SEO može zahtevati izmene HTML koda stranice, takođe može biti inkorporiran u veb dizajn i razvoj stranice. Termin „prilagođen pretraživačima" (engl. search engine friendly) može se odnositi na dizajn veb sajta, menije, sisteme ažuriranja sadržaja (CMS) ili internet prodavnice koje se mogu lako optimizovati.

Za SEO možemo reći i da je to način na koji možemo prilagoditi sadržaj stranica prilikom izrade web sajta.

Umetnost i nauka razumevanja kako funkcioniše internet pretraživač predstavljaju srž razumevanja procesa optimizacije, zbog toga što SEO često nudi bolja rešenja od ostalih formi internet marketinga.

Posle najnovijih promena na Google-ovom algoritmu za 2011, tzv. engl. Panda update, SEO usluga podrazumeva nešto širu listu poslova i aktivnosti, zbog težnje za izgradnjom što raznovrsnijeg link profila klijenata.

Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u dve osnovne kategorije: onpage i offpage optimizaciju.

Onpage SEO podrazumeva:

  • poređenje ključnih reči u odnosu na konkurenciju i njihovu dalju analizu u vidu detaljnih izveštaja
  • optimizaciju meta tagova (title, description)
  • sređivanje tagova u sadržaju (alt, title, naslovi linkova)
  • optimizaciju naslova i podnaslova (H1-H6)
  • kreiranje robots.txt fajla
  • kreiranje, registracija i obnova sitemap.xml
  • popravljanje unutrašnje strukture linkova
  • analizu dupliranog sadržaja
  • kreiranje 404 stranice i 301 redirect po potrebi

Offpage SEO je vezana za izgradnju veoma raznovrsnog i kompletnog link profila, odnosno za proces optimizacije sajta van njegovih stranica.

SEO nije odgovarajuća strategija za svaki sajt, i druge strategije internet marketinga mogu biti mnogo efektnije, što sve zavisi od ciljeva koje postavi operater ili vlasnik sajta. One uključuju plaćenu verziju reklamiranja koja ima svoju sopstvenu verziju SEO zvanu ATO (Ad Text Optimization).

Uspešna marketinška kampanja na internetu može da privuče organski saobraćaj ka stranici, što se postiže tehnikama optimizacije i neplaćenim reklamiranjem, ali takođe može da uključuje i plaćene reklame na stranicama samog pretraživača i drugim stranicama, izradu visokokvalitetnih web stranica koje privlače i ubeđuju korisnika, rešavanje tehničkih problema zbog kojih pretraživač možda ne obilazi i ne indeksuje stranice sajta, postavljanje analitičkih programa koji vlasnicima sajtova omogućavaju da izmere svoj uspeh i poboljšaju stepen konverzije sajta. SEO može da omogući i povraćaj investicije. Ipak, pretraživači nisu plaćeni za organski saobraćaj, njihovi algoritmi se povremeno menjaju, i ne postoje garancije da će reference sajta biti u kontinuitetu.

Zahvaljujući nedostatku garancije i sigurnosti, kompanije koje se u velikoj meri oslanjaju na saobraćaj koji dolazi sa pretraživača mogu da pretrpe velike gubitke ako pretraživač prestane da „šalje" posetioce.

Oslobađanje web sajtova i njihovih operatera zavisnosti od sabraćaja sa pretraživača smatra se mudrom poslovnom praksom. Najbolje rangirani blog koji se bavi optimizacijom, Seomoz.org, navodi: „ SEO operateri, ironično, najmanji udeo saobraćaja ka svom sajtu imaju od pretraživača. Umesto toga, glavni izvor saobraćaja ka sajtu dolazi putem linkova sa drugih web sajtova."

 

Šta označava SEO? - 5.0 od 5 na osnovu 5 glasova

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna