Teorija Z (a nije još jedna zavera)
Marketing je postojao i pre interneta, koliko god nam to neverovatno zvučalo. Zapravo se marketing na internetu i zasniva na dostignućima i postulatima tradicionalnog marketinga, koji su samo prilagođeni novim platformama. Jer, proizvodi, usluge i tržišta se menjaju, ali su ljudi i njihove navike, osobine, osećanja, problemi i potrebe u suštini uvek isti.
Krajnji cilj svake marketinške prezentacije jeste što veći broj posetilaca koji u najkraćem roku rade baš ono što želite – kupuju, popunjavaju registracionu formu, prijavljuju se za newsletter, pozivaju broj telefona... Bilo da pogledaju izlog, čitaju flajer, newsletter ili posete veb sajt i biznis nalog na društvenim mrežama.
Pa zašto im ne biste pomogli i uputili na prečicu do željene destinacije, tj konverzije bez nepotrebnih lutanja. Pravo na najvažnije, jer danas niko nema viška vremena.


Mogu vam istaći statističke podatke o prednostima oglašavanja na društvenim mrežama, poput koeficijenata rasta prodaje nakon primene ove vrste marketinga, istraživanja o tome kako jedan hashtag može doneti dvocifreno veći procenat klijenata samo u jednom danu, analizama povećanja potencijalnih klijenata po kvartalima, ali samo kucanje ovog pasusa je meni bilo dosadno, tako da prosto neću.
Opet je „ono“ doba godine. Ukrašeni izlozi i ulice, rukavice na dnu džepa kaputa, praznične reklame i velike šljašteće jelke u šoping centrima kažu da 2020. broji sitno.
Tokom poslednjih nekoliko godina
Brend, logo, digitalni marketing, srazmera odnosa fotografije i tipografije kao osnov grafičkog dizajna, značaj razmaka između elemenata grafika, uticaj boja i dozvoljene kombinacije u cilju postizanja efektnog utiska kod potrošača.