3 SEO trenda za 2020. godinu

seo optimizacija sajtova 2020Kao vlasnik veb sajta ili kompanije koji donosi odluke, možda sebi postavljate jedno od sledećih pitanja o optimizaciji: Zašto se SEO uvek menja? Da li mi treba SEO za posao? Zašto je SEO proces neprekidan? Kako mogu ostati u toku sa svim promenama? I tako dalje... Pokušaćemo da objasnimo važnost ostajanja na SEO putu i kako implementirati najvažnije SEO trendove za 2020. godinu.

Preduzeća konstantno menjaju svoje strategije i proizvode ili usluge, jer kako se tehnologija razvija, ponašanja i potrebe korisnika takođe variraju. Pored toga, kompanije žele da budu ispred konkurencije, zato se prilagođavaju, transformišu i diverzifikuju. Isto se događa i sa Googleom!

Google je preduzeće. Da bi dominirao u industriji pretraživača, Google mora da promeni svoj algoritam kako bi poboljšao iskustvo svojih kupaca. To je razlog zašto se SEO uvek menja. Kao i što bismo svi mi morali!

Da li znate koliko brzo SEO fluktuira? Prošle godine, Google je prijavio 3.234 ažuriranja svog algoritma. Međutim, obično bude oko 10 glavnih ažuriranja koja u toku godine utiču na rangiranje u velikoj meri. Zbog toga je veoma važno da budete u toku sa svim ovim izmenama i da ih prilagodite svojoj strategiji digitalnog marketinga kako bi bili sigurni da će klijenti pronaći vašu veb lokaciju u pretraživačima.

Znamo da želite da imate uspešnu strategiju za 2020. godinu, stoga nastavite čitati da biste otkrili najnovije SEO trendove za narednu godinu.

1. Vizuelna pretraga

Vizuelna pretraga znači pretragu koristeći slike, umesto teksta. Slika se skenira veštačkom inteligencijom kako bi se razumeli njeni elementi i doneli rezultati proizvoda koji ste tražili ili slični.

Prema MIT-u, 90% informacija koje se prenose u ljudski mozak je vizuelno. Kada kupujemo u oflajn svetu, koristimo oči (vizuelno) da bismo pronašli ono što želimo. Na takav način, vizuelna pretraga to prenosi u Internet svet.

Kako se veb sajt optimizuje za vizuelnu pretragu?

  • Dodajte opisni alt-tekst slikama, uključujući relevantne ključne reči za rangiranje relevantnog sadržaja
  • Pošaljite slike na Sitemap kako biste alatima za indeksiranje omogućili pristup slikama
  • Primenite schema markup na slike
  • Optimizujte naslove slika, alt tagove, nazive datoteka da bi se bolje razumeo kontekst
  • Koristite slike visokog kvaliteta za pravilno čitanje slike
  • Optimizujte veličinu slike da biste imali bržu veb stranicu

2. Lokalni SEO

Optimizovanje veb stranice sa ciljem da se poboljša rangiranje zasnovano na lokaciji za promociju poslovanja za lokalne kupce je lokalni SEO. Lokalna optimizacija pomaže vašem preduzeću da bude otkriveno na mreži i posećeno nakon toga.

Lokalne pretrage čine 46% svih Google pretraga. To je skoro polovina svih pretraga, što implicira značaj lokalizacije na veb lokaciji kompanije. Morate omogućiti da se Vaš sajt obavezno pojavljuje u pretraživačima kada su kupci u neposrednoj blizini fizičke lokacije kompanije.

Kako se veb sajt optimizuje za lokalni SEO?

  • Kreirajte i optimizujte Google MyBusiness, Bing Places i Apple Maps liste
  • Podstaknite kupce da ostave kritike kako biste postali firma od poverenja
  • Osigurajte da je vaš veb sajt prilagođen mobilnim uređajima jer se većina lokalnih pretraga vrši putem mobilnog uređaja
  • Kreirajte lokalne odredišne stranice (landing pages) za različite lokacije da biste ih rangirali posebno
  • Optimizujte sajt za glasovnu pretragu jer postaje sve češća pojava da ljudi koriste govornu pretragu dok traže lokalnu firmu ili kada su u pokretu
  • Unesite svoju kompaniju u lokalne mrežne imenike kako biste bili sigurni da će ljudi otkriti kompaniju sa pravim informacijama

3. Glasovna pretraga

Glasovna pretraga je tehnologija prepoznavanja govora koja kupcima pruža mogućnost pretrage svojim glasom.

Kako se veb sajt optimizuje za glasovnu pretragu?

  • Pišite sadržaj prirodnim jezikom, na isti način kao što to ljudi govore
  • Uključite u svoj sadržaj „long-tail" ključne reči i ključne reči u upitnom obliku
  • Proverite da li imate veb sajt prilagođen mobilnim uređajima, kao i da se brzo učitava, jer uređaji za glasovnu pretragu biraju odgovore u skladu sa tim
  • Omogućite lako razumljiv sadržaj za sve starosne grupe
  • Odgovorite na pitanja korisnika da biste se istakli na nultoj poziciji i koristili strukturirane podatke u svom sadržaju

Zaključak

Prema najnovijim istraživanjima 75% korisnika interneta posećuje samo prvu stranicu pretraživača kada izvršava upit za pretragu, što je dovoljan motiv za optimizaciju veb stranice i poboljšavanje rangiranja. Pojavljujući se u prvih deset rezultata, povećavate mogućnosti pozitivnog uticaja na vaše poslovne ciljeve.

Menadžment na visokom nivou trebalo bi da ulaže u SEO marketing kao dugoročnu strategiju koja bi mogla doneti velike količine potencijalnih prihoda ako ste stalno upoznati sa trendovima. Punjenje (stuffing) ključnih reči, nekvalitetan sadržaj, razmena linkova i duplirani sadržaj su tehnike koje su se u prošlosti koristile za rangiranje, ali više nisu bitne ni za korisnike ni za pretraživače.

Definišite svoju SEO strategiju imajući na umu i ove pomenute trendove 2020. godine. Ljudi će pretraživati kako govore i kako vide, istovremeno radeći nekoliko aktivnosti.