Značaj Facebook – a za mali biznis

2004. godine, kada je Mark Zukerberg smislio koncept svoje socijalne mreže i nazvao je Facebook, verovatno nije ni slutio šta će od nje postati u budućnosti - najpopularnija web platforma svog vremena. Facebook je bukvalno napravio revoluciju na polju društvenih mreža. Sa skoro dve milijarde aktivnih korisnika, to je definitivno najveća platforma na kojoj se možete spojiti sa velikim brojem ljudi.

Iako je Facebook pre svega mreža za druženje, isto tako sarži i veliki poslovni potencijal. Dodatnoj popularnosti Facebooka doprinosi i činjenica da može omogućiti poslovnim ljudima pristup velikom broju potencijalnih klijenata.

Danas, kada pogledate grupe i fan page – ove koji postoje na Facebooku, otkrićete da svaki veliki brend ima svoj prostor na ovoj društvenoj mreži. Naravno, ne samo da se nalaze tu, već su i uglavnom aktivni svakodnevno. Za današnje generacije, koje provode mnogo više vremena na Internetu nego gledajući TV, potrebna je promena starog pristupa marketingu od strane velikih brendova. Facebook predstavlja najbolje moguće rešenje za to.

Ipak, nisu samo veliki brendovi ti koji koriste medijsku moć društvenih mreža. Čak i manje firme mogu mnogo profitirati ako optimalno koriste razne pogodnosti koje Facebook nudi.

Zašto koristiti Facebook za svoj biznis?

Kada započinjete sopstveni biznis, morate razmotriti mnogo stvari. Između milion važnih stvari koje morate uzeti u obzir, obavezno bi trebalo razmotriti i nastup firme na Facebooku. Često ljudi dolaze do zaključka da je posedovanje i održavanje Facebook strane samo trivijalna stvar i da se može započeti u bilo kom trenutku.

Evo nekih razloga zbog kojih bi trebalo da budete poslovno aktivni na ovoj mreži i koje treba shvatiti veoma ozbiljno:

Interakcija sa klijentima

Ako imate aktivnu Facebook stranicu ili grupu, to je odličan način da naučite više o svojim postojećim i potencijalnim klijentima. Kroz komentare na postove, imate direktnu povratnu informaciju i razgovore sa svojim targetiranim područjem korisnika. Ljudi koji su lajkovali Vašu stranicu ili se učlanili u Vašu grupu su to uradili samo zato jer to žele. Oni su tu kako bi saznali sve što ih interesuje o Vama, a i Vi možete saznati mnogo o njima.

Dajete personalnu notu svom poslovanju

Biti dobro povezan je važno za svaki posao, posebno za male biznise. Morate biti u mogućnosti da komunicirate sa ljudima i proširite svoju listu kontakata. Najbolji mogući način za to je ako se direktno uključite. Facebook Vam omogućava da kreirate sliku o svom poslu i imate "uživo" konverzacije sa ljudima koji su bitni, time praveći mnogo ličniji kontakt nego što je to moguće putem TV – a.

Razvijate lojalnu bazu fanova

Facebook Vam omogućava da stvorite svoju sopstvenu zajednicu. Sve što treba da uradite je da postujete linkove i sadržaj koji su relevantni i korisni. Možete čak imati i promotivne kampanje i takmičenja koristeći svoju Facebook stranicu. Ako radite onako kako treba, otkrićete da na Facebooku možete razviti lojalnu zajednicu za svoj biznis.

SEO – optimizacija za pretraživače

SEO (optimizacija sajta za pretraživače) je ključni aspekt za svakoga ko želi da izgradi značajno prisustvo na Internetu. Posedovanje Facebook strane za svoj biznis može Vam takođe pomoći i u SEO – u. Svi linkovi i postovi na Vašoj Facebook strani indeksiraju se od strane pretraživača. Tako, ako imate stranicu koja se redovno održava postavljanjem relevantnog sadržaja, možete napraviti veliki skok u rangiranju na pretraživačima.

Pobedite konkurenciju

Jedan od glavnih razloga da deo svoje marketing strategije posvetite i Facebooku je i činjenica da je Vaša konkurencija sigurno već tu. U današnjem takmičarskom poslovnom okruženju, zaostajanje može biti veliki problem za postizanje uspeha u poslovanju.

Viralna promocija

Kada neko lajkuje Vašu stranicu to se pojavljuje kao vest na njegovom news feed – u. To omogućava da za Vašu stranu saznaju svi Facebook prijatelji tih osoba. Takođe, ako aktivno komentarišu Vaše postove i linkove, njihovi prijatelji će moći i to da vide, i eventualno se zainteresuju za Vaše poslovanje.

Facebook reklame

Vaše poslovanje na Facebooku nije ograničeno samo na Fan Page ili grupu. Facebook takođe nudi priliku za kreiranje reklamne kampanje. Možete praviti svoje reklame, i prema svojim budžetskim sposobnostima, kreirati kampanju adekvatnu za svoje poslovanje. Takođe, možete odrediti i ciljnu grupu kojoj će se reklama prikazivati. Možete targetirati reklame po demografiji, nivou obrazovanja, interesovanjima itd. Takođe, na Vama je i da odlučite koliko često će se ove reklame prikazivati.

Uštedite novac

Nevezano za sve navedene činjenice, Facebook je besplatan. Ako želite da promovišete svoju kompaniju putem Facebook strane ne morate da trošite novac, jedina cena koju plaćate je svoje vreme koje odvajate za to. Facebook već ima ljude koji su zavisni od njega. To znači da ne morate da tražite nove potencijalne klijente – oni su već tu, samo treba da im skrenete pažnju na sebe.

Kako najbolje iskoristiti Facebook?

Mnogo ljudi misli da je dovoljno samo napraviti Facebook stranu ili grupu i da će im to pomoći u poslovanju. To je, naravno, daleko od istine. Tačnije, neadekvatno održavanje stranice može doneti više nepogodnosti nego ako uopšte nemate stranu na Facebooku.

Pobrinite se da ne napustite svoju stranu ili grupu nakon nekoliko dana. To smanjuje učešće zainteresovanih ljudi i šalje lošu poruku. Nemojte spamovati postovima, to je najbrži način da izgubite klijente. Pobrinite se da fanovi ili članovi grupe budu nagrađeni za to što su tu. Možete im davati besplatne kupone preko Facebooka ili nešto slično.

Facebook je zaista promenio način na koji ljudi promovišu svoj biznis. Sa toliko mnogo ljudi na jednom mestu, ljudi koji imaju različita interesovanja, postoji za svakoga po nešto. Sve što treba da uradite je da pronađete adekvatnu "publiku" za svoj posao i onda svoje poslovanje okrenete prema njima. Facebook Vam daje sve potrebne alate da doprete do njih.

 

Cenovnik izrade sajtova

200€

Lite Paket

  • Do 10 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Osnovni SEO
  • Jednostavan i čist dizajn
Opširnije

350€

Starter Paket

  • Do 20 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Osnovni SEO
  • Jednostavan i jedinstven dizajn
Opširnije

500€

Standard Paket

  • Domen i hosting
  • Do 40 strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Napredni SEO
  • Jedinstven i napredan dizajn
Opširnije

750€ +

Profi Paket

  • Domen i hosting
  • Neograničen broj strana
  • Izrada sajta u CMS-u
  • Uputstvo za ažuriranje
  • Napredni SEO
  • Jedinstven i napredan dizajn / PSD to CMS
Opširnije