SEO optimizacija sajta
SEO optimizacija sajta ili zašto je važno da budete na prvoj strani Googla
Kada nam je potrebna neka usluga, proizvod, informacija, prvo što većina nas uradi je da željeni pojam (ključnu reč) ukuca u pretraživač, najčešće Google. Nakon toga pojavljuju se web sajtovi, na kojima gledamo proizvode, biramo, poredimo cene, kupujemo...
Ono što je bitna činjenica je da 80% internet korisnika ne ide dalje od 1. strane Googla, dok svega 4% njih lista dalje od druge strane. Razmislite kada ste i sami poslednji put išli dalje od 1. strane. Ne idu ni vaši prijatelji, komšije, potencijalni klijenti.
Online korisnici jednostavno opredeljuju se za „najbliži" web sajt, onaj koji se pojavio među prvima na listi. Web sajt na 1. mestu Google-a ima u proseku 46,37% klikova, na drugom 29,43%, dok strane na drugoj strani dobijaju svega 1,5% ukupnog broja klikova. Broj klikova znači automatski i broj potencijalnih kupaca.
Posetioce preterano ne zanima koji se sajtovi pojavljuju prvi u pretrazi, niti zašto je tako. I ne treba. Ali vlasnike sajtova to svakako mora da interesuje.
Evo i zašto: koliko god da je vaš sajt zanimljiv i funkcionalan, a ono što nudite vrhunskog kvaliteta, to niko neće znati ni videti ukoliko niste na prvim stranama Google. Vaš sajt je zvanično mrtav, ne obavlja svoju osnovnu namenu. Nema posetilaca, dakle nema novih klijenata niti zarade.
SEO (Search Engine Optimization) je termin koji bi trebalo da poznaje svako ko želi da opstane i unapredi svoje poslovanje na internet tržištu.
Šta je SEO optimizacija sajta?
Jednostavno rečeno, SEO optimizacija je prilagođavanje sadržaja web stranice zahtevima pretraživača (Google, Yahoo, Bing...) i to tako da ga oni prepoznaju kao bitnog i korisnog za posetioce i postave na vrh liste organske pretrage, ispred konkurentskih web sajtova.
Koliko god da je važan kvalitet onoga što nudite, internet je ipak važniji. A internet je danas u većini zemalja jednako Google. Zanemarivanje značaja optimizacije sajta za pretraživače dovešće do toga da izgubite klijente, šansu za širenjem poslovanja, jačanje brenda i naravno zaradu. Jer, ako vas nema na prvim stranama Google, kao da vas nema uopšte na savremenom tržištu.
Svaka moderna kompanija veliki deo svoje internet marketing kampanje posvećuje upravo optimizaciji sadržaja web sajta vodećim pretraživačima. SEO je u današnje vreme postao neizbežan deo promotivih aktivnosti, u koji se dosta ulaže, jer se svakodnevno pojavljuje veliki broj novih web stranica i konkurencija je sve veća.
Stići među prve na Google nije nimalo lako, a još teže se tu i zadržati. Zato je SEO optimizacija sadržaja za pretraživače kontinuirani proces. To je rad na duge staze gde nema lakog i brzog puta, ali je dobit sigurna.
Veliki deo posla oko optimizacije može se obaviti pri samoj izradi sajta. Zato je veoma važno da taj deo posla prepustite stručnjacima, a nama bi svakako bilo lakše da vam garantujemo dobre SEO rezultate ukoliko bi se optimizaciji posvetili pri samom kreiranju sajta. Međutim stalna i svakodnevna aktivnost na određenim aspektima web sajta je neophodna da bi se dostigao željeni rezultat, a to je biti 1. na Google za određenu ključnu reč. Što se duže radi na njegovim elementima pozicija i kvalitet web stranice će biti bolji. Kao što postoji početna optimizacija, koja se radi u toku izrade vašeg sajta, tako se posle taj sajt i održava – prate se rezultati, posećenost sajta, a i tehnološki i kulturološki trendovi u svetu i zemlji, kao i trendovi vezani za vašu delatnost. U skladu sa njima se menja i vaš sajt, kao i planovi za njegovu optimizaciju. Osim toga pretraživači stalno uvode nove algoritme, a i konkurencija ne sedi skrštenih ruku.
Da bi prva strana Google postala stvarnost, postoje brojni elementi na koje treba obratiti pažnju. Među IT stručnjacima pominje se brojka od oko 200 parametara na osnovu kojih Google vrednuje i rangira web sadržaj.
SuperSajtovi nude vam različite jednokratne i kontinuirane SEO pakete, a višegodišnje iskustvo u poslovima izrade i optimizacije web sajtova obezbediće vam dobro optimizovan sajt koji je visoko pozicioniran u pretraživačima a time i bolju prodaju vaših proizvoda ili usluga.
SEO aktivnosti
Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u tri osnovne kategorije: on-page SEO, off-page SEO i tehnički SEO.
On-page SEO
On-page SEO podrazumeva sve aktivnosti u vezi sa optimizacijom koje se odvijaju direktno na sajtu. Cilj on-page optimizacije je učiniti veb sajt korisnijim za posetioce i u isto vreme poboljšati poziciju i vidljivost sajta u rezultatima pretrage na Google - u, Bingu i drugim pretraživačima. Dobro urađen on-page SEO vodi, pored boljeg poziocioniranja, i do povećanja broja poseta na sajtu, kao i do više konverzija. Da bi se rezultati postigli potrebno je vreme i strpljenje, ali kada se postavljeni SEO rezultati ostvare, ostvaruje se i veći profit. Mnogo je on-page SEO aktivnosti, a ovo su neke od njih:
- poređenje ključnih reči u odnosu na konkurenciju i njihovu dalju analizu u vidu detaljnih izveštaja
- kreiranje kvalitetnog i originalnog sadržaja, relevantnog za posetioce
- optimizaciju URL - ova
- optimizaciju meta tagova (title tag, meta description)
- optimizaciju fotografija (alt, title, naziv fajla)
- optimizaciju naslova i podnaslova (H1-H6)
- kreiranje, registracija i obnova sitemap.xml
- popravljanje unutrašnje strukture linkova
- analizu i uklanjanje dupliranog sadržaja
- uočavanje i uklanjanje kanibalizacije ključnih reči
Off-page SEO
Off-page SEO, koji se nekada naziva i off-site SEO je vezan za izgradnju veoma raznovrsnog i kompletnog link profila, odnosno za proces optimizacije sajta van njegovih stranica. Da bi se izgradili kvalitetni povratni linkovi potrebno je konstantno pisati kvalitetan i relevantan sadržaj na sajtu, koji će navesti posetioce da taj sadržaj podele sa drugima na svojim sajtovima i drugim online mestima. Veoma je bitan kvalitet povratnih linkova, mnogo bitniji od kvantiteta, što znači da je važno da ka vašem sajtu linkuju sajtovi koji imaju kredibilitet, posebno u niši u kojoj je i vaš sajt. Veliki broj kvalitetnih povratnih linkova signalizira Google - u i ostalim pretraživačima da je vaš sajt bitan i relevantan za posetioce.
Tehnički / Technical SEO
Tehnički, odnosno technical SEO je skup optimizacionih aktivnosti na serveru i programskom kodu sajta, koje omogućavaju botovima pretraživača, ali i posetiocima sajta, da bolje razumeju sajt i lako se kreću kroz njega. Neke od aktivnosti koje podrazumevaju tehnički SEO su:
- implemetntacija HTTPS enkripcije
- uklanjanje dupliranih verzija sajta i 301 redirekcija
- povezivanje sajta sa Google konzolom, gde se lako mogu pronaći u srediti greške u indeksiranju sajta
- optimizacija brzine učitavanja sajta na svim uređajima
- uređivanje "broken" unutrašnjih i spoljašnjih linkova
- potpunu optimizaciju sajta za mobilne uređaje
- podešavanje SEO-friendly URL strukture
- dodavanje struktuiranih podataka kako bi se poboljšao CTR i istakao rezultat u pretrazi
Šta konkretno obuhvataju SuperSajtovi SEO paketi?
Osnovni cilj naših SEO paketa je da vašu internet prezentaciju plasira među prve rezultate pretrage za određeni pojam, tj ključnu reč i pomogne vam da tu i ostanete. Mi preuzimamo sve dogovorene mere i brigu o vašem web sajtu dok 1. stranica Google-a u organskoj pretrazi ne postane realnost. To podrazumeva stalno praćenje optimizacije konkurentskih stranica, praćenje popularnosti određenih ključnih reči, zatim praćenje statistike posećenosti, najčešćih ključnih reči, najposećenije stranice, plan SEO strategije, odabir efikasnog domena, optimizaciju hiperlinkova i Alt tagova, SEO copywriting, pravilnu upotrebu head tagova, izradu sitemapa, optimizaciju linkova, optimizaciju preko društvenih mreža, testiranje i praćenje rezultata... i još mnogo toga.
Prvi rezultati SEO optimizacije zavise od mnogobrojnih faktora, a vidljivi su od 6 meseci pa do godinu dana od početka rada.
Kako bismo vam pomogli da lakše upravljate svojim budžetom namenjenim marketinškim aktivnostima, formirali smo po 3 jednokratna i 3 dugoročna paketa SEO usluga (Starter, Standard i Profi).
Kao što smo već napomenuli, rad na optimizaciji web sadržaja je višemesečni proces i mi ćemo vam uvek preporučiti dugoročne pakete kao bolji izbor. Međutim, ukoliko iz nekog razloga niste u mogućnosti da se odlučite za ove pakete, jednokratni SEO paketi svakako nisu promašena investicija. Uz njih vi ćete dobiti tehnički pripremljen web sajt za dalji SEO, koji ćete sprovoditi samostalno ili uz našu pomoć kada to budete želeli.
Konačna cena SEO optimizacije sajta formira se na osnovu vaših potreba, želja, mogućnosti. Kontaktirajte nas i zakažite potpuno BESPLATNE neobavezujuće konsultacije u našim ili vašim prostorijama i izložite nam svoj poslovni cilj. Naš tim SEO stručnjaka potrudiće se da najbrže do njega i stignete.